• Pazarlamasyon TV
  • Pazarlamasyon Dergi
  • Etkinlikler
  • Trend Raporları
  • Akademi
  • Kariyer
  • Prime
Created with Sketch.
  • Marketing Meetup
  • MarTech Awards
  • The Hammers Awards
  • Tech Brands 2020
Prime'a Giriş Yap Prime'a Kayıt Ol
  • Pazarlamasyon TV
  • Prime’ı Keşfet
  • Akademi
  • Pazarlamasyon Dergi
  • Kariyer
  • İlan Ver
facebook twitter linkedin whatsapp mail

Sosyal Medya Şirketlerine 30’ar Milyon TL Daha Ceza Kesildi

Serdar Altan / 03 Aralık 2020
facebook twitter

Temmuz ayında, 1 milyondan fazla günlük erişime sahip olan sosyal medya platformlarının Türkiye’de temsilci bulundurmalarını zorunlu kılan yasa teklifi TBMM’de kabul edilmişti ve yasanın kabul edilmesinin ardından, Türkiye’de faaliyet gösteren sosyal medya platformlarına temsilci atamaları için süre verilmişti.

Bu süre içerisinde temsilci atayan tek sosyal medya platformu Rusya merkezli VK (VKontakte) olmuştu ve kasım ayı başında da kendilerine tanınan sürenin sona ermesinin ardından, temsilci atamayan Facebook, Twitter, YouTube, TikTok ve Instagram’a 10’ar milyon TL’lik cezalar kesilmişti.

Sosyal Medya Devlerine 10’ar Milyon TL Ceza Kesildi

Bloomberg HT’nin paylaştığı habere göre, şimdi de bu sosyal medya platformlarına, ilk cezadan sonraki 30 günlük süre içerisinde hala temsilci atamadıkları için 30 milyon TL’lik yeni cezalar kesildi. Platformlar, bundan sonraki 30 günde de aynı tavırlarını sürdürdükleri takdirde, Türkiye’deki vergi mükelleflerinin söz konusu platformlarda reklam vermesi yasaklanacak.

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu, reklam yasağının verildiği tarihten itibaren 3 ay içinde gerekli yükümlülükleri yerine getirmeyen sosyal ağ sağlayıcılarının internet trafiği bant genişliğinin %50 oranında azaltılması için sulh ceza hakimliğine başvurabilecek. Bu ceza da %90’a kadar artırılabilecek. Sosyal medya platformları, bu cezanın ardından, bir ay içinde bir temsilci atar ve cezayı öderlerse, cezalar 4’te 1 oranında düşecek.

Facebook ve Instagram, İşletmelere Mağaza Açma İmkanı Sundu
Facebook ve Instagram, İşletmelere Mağaza Açma İmkanı Sundu

Küçük işletmeler, corona virüs salgınından fazlasıyla etkilendilerinden dolayı Facebook ve Instagram, platformlarını bu işletmeler için online bir vitrin olarak sunmak amacıyla yaptıkları çalışmaları hızlandırdı. Design Taxi’nin paylaştığı habere göre, iki […]

comment 0
share
Etiketler
facebook featured Instagram sosyal medya platformları TikTok twitter Youtube

Reader Interactions

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Twitter’a Sesli Tweet Özelliği Geldi

Cansu Bolat / 18 Haziran 2020
facebook twitter
Twitter’a Sesli Tweet Özelliği Geldi

Sosyal medyanın normalden daha çok kullanıldığı pandemi döneminde platformlardan ardı ardına güncellemeler gelmeye devam ediyor. Geçtiğimiz hafta Twitter hikayeler özelliğinin test aşamasında olduğunu duyurmuş, bizler de detayları sizlerle paylaşmıştık.

Sosyal medya devi son güncellemesiyle sesli tweet özelliğini, kullanıcılarına sundu. Sesinizi kaydedip tweet atabileceğiniz bu özellik şimdilik yalnızca iOS işletim sistemi içeren cihazlarda geçerli olacak.

Twitter'ın sesli tweet özelliği 140 saniye ile sınırlı olacak ve özellik kısa süre içerisinde Android ve diğer işletim sistemlerinin kullanımına da açılacak. 

Nielsen’e Göre, Salgın Döneminde TV ile İlgili Tweet’lerin Sayısı Hızla Arttı
Nielsen’e Göre, Salgın Döneminde TV ile İlgili Tweet’lerin Sayısı Hızla Arttı

Nielsen’in yaptığı bir araştırmaya göre, 1 Mart ile 15 Nisan arasında televizyonla ilgili olarak atılan tweet’ler, geçtiğimiz yılın aynı dönemiyle karşılaştırıldığında, neredeyse her kategoride yükseliş gösterdi. Ayrıca Adweek’in haberine göre, […]

comment 0
share
Etiketler
facebook featured Instagram sosyal medya platformları TikTok twitter Youtube

Sosyal Medyada Mutlaka Takip Etmeniz Gereken 10 Metrik

Tümay Ulutaş Ertuğrul / 22 Mayıs 2020
facebook twitter
Sosyal Medyada  Mutlaka Takip Etmeniz Gereken 10 Metrik

Her pazarlamacı sosyal medya metriklerinin işletme için oldukça önemli olduğunu bilir. Fakat genelde işletmeye uygun metrikleri belirlemek, analiz etmek ve bunlara göre hareket etmek için pek de zamanı olmaz. Uzun lafın kısası, teoride desteklediğimiz bildiğimiz şeyleri bazen limitli zaman ve günlük yoğun akıştan dolayı pratiğe dökemeyebiliriz.

Bu doğrultuda sizler için Hubspot blog yazısını derleyerek, sürekli takip edilmesi gereken sosyal medya metriklerinin bir listesini yaptık. Keyifli okumalar.

1- Audience Growth Rate

Bu metriği ölçmek için öncelikle bir raporlama dönemi seçin. Ardından, yeni takipçilerinizi belirli bir süre boyunca hesaplamanız gerekiyor. Bundan sonra da, yeni takipçilerinizi toplam takipçilerinizle bölerseniz audience growth rate’i hesaplamış olursunuz.

Hootsuite

2- Social Share of Voice (SSoV)

Markanız hakkında sosyal medya kanallarında kaç kişi konuşuyor? Social Share of Voice verileri ölçmenize ve markanızın sosyal medyada ne kadar görünür olduğunu görmenize yardımcı olacak.

Hubspot

Bu metriği hesaplarken sosyal medya analiz araçlarınız size yardımcı olabilir. Ardından, Sprout Social gibi bir çevrimiçi sosyal medya aracıyla rakiplerin durumu hakkında fikir edinebilirsiniz.

Hootsuite

3- Keywords (Anahtar Kelimeler)

Anahtar kelimeler, arama motorlarının ziyaretçilerin aradıklarına göre belirlenen ve hedeflenen kelimelerdir. Anahtar kelimeler kullanarak, içeriğinizi arama motorlarında daha üst sıralarda tutabilir ve sitenizi optimize edebilirsiniz. Anahtar kelimeleri Google Analytics veya SEMrush gibi sosyal medya analiz yazılımı kullanarak izleyebilirsiniz.

4- Customer Response Rate

Müşteriler markalarla sosyal medya aracılığıyla iletişim kurmayı çok seviyor. The Manifest tarafından yapılan bir anket sonucunda, katılımcıların % 96'sının sosyal medyada takip ettikleri markalarla ilgilendiğini görülmektedir. Potansiyel müşteriler, müşteri hizmetleri ekibinize hangi kanal sorular soruyorlarsa, bunların cevaplandırmış olduğuna ve sosyal medyada mümkün olduğu kadar takipçilerinizle etkileşime geçtiğinizden emin olun.

5- Customer Satisfaction Score (CSAT)

Bu metrik insanların ürününüzle ne kadar memnun olduklarını ölçen bir metriktir. Genellikle, CSAT puanı bir basit sorunun sonucu olarak karşımıza çıkar. Örneğin; “Bu üründen genel memnuniyetinizi nasıl tarif edersiniz? “ sorusu içinde müşterilerden , memnuniyetlerini, sayısal olarak (örneğin 1-10) veya duygusal bir ölçekte (örneğin, Zayıf, Adil, İyi, Harika, Mükemmel) derecelendirmeleri istenir.

CSAT, müşterilerin markanız hakkında neler hissettiğini anlamak için oldukça pratik bir yol, çünkü metrik özellikle sosyal medyada net sonuçlar veriyor ve yönetimi de oldukça kolay.

Hootsuite

6-Return of Investment (ROI) Datası

Bu metrik görmeye her zaman can attığınız bir metriktir. Yatırım getirisi, yaptığınız yatırımın size geri dönüşünün nasıl olacağını gösteren bir çeşit veridir. ROI'nin amacı yaptığınız yatırımın size ne kadar getirisi olacağını, yatırımın sürdürülmesi gerekip gerekmediğini göstermektir. Şirketinize ve sektörünüze bağlı olarak, yatırım getirisi büyük ölçüde farklılık gösterebilir.

Örneğin, muhtemelen ister bir çalışan ister işletme sahibi olun sosyal medyada harcadığınız zamanın ve paranın müşteriye mi, satışa mı yoksa marka bilinirliğine mi dönüşdüğünü bilmek istersiniz.

Yatırım getirisi bir işletmeden diğerine farklılık gösterir ve hesaplamalar işletme hedeflerinize dayandığından, sabit bir formülü yoktur.

7- Channel Reports

Dijital ortamda yapılan tüm çalışmalarda olduğu gibi sosyal medyada raporlama yapmak, verileri takip etmek çok önemli bir konudur. Yapılan çalışmaların sonuçlarını görmek, analiz etmek ve gelecek planları hazırlamak için ancak düzenli raporlama yapmak gereklidir.

Sosyal medya, her ne kadar hala direk satış kanalı olarak kabul edilmese de yapılan paylaşımlar ve reklam çalışmaları ile satışlara önemli anlamda katkı sağlamaktadır.

Belirli periyotlar ile hazırlanacak sosyal medya raporları ile yapılan tüm sosyal medya çalışmalardan elde edilen sonuçlar değerlendirilir. Böylece stratejinizi nereye ve nasıl odaklayacağınızı iyi bilirsiniz. Sosyal medya kanal performansı ve takipçi sayısı hakkında bir düzenli güncellemeye ihtiyacınız varsa, denetim yapan bir sosyal medya analizi aracı kullanmayı düşünebilirsiniz.

8- Virality Rate

Sosyal medyada takip edilmesi gereken metrikleri sıraladığımızda Virality Rate’i kesinlikle pas geçmemeliyiz. Bir raporlama dönemi viral olmuş bir çalışma mı içeriyor, o halde viral olmuş gönderiniz için aşağıdaki hesaplamayı uygulayabilir ve bu metriği hesaplayabilirsiniz.

Hootsuite

9- Conversion Rate

Dönüşüm oranınız, web sitenize gelen ve istediğiniz işlemi yapan ziyaretçi sayısı ile hesaplanan bir metriktir. Reklam veren tarafından önceden belirlenen aktiviteyi gerçekleştiren ziyaretçilerin, dış reklama tıklayarak siteye gelen tüm ziyaretçilere yüzdesel oranıdır. Toplam dönüşüm(/) toplam ziyaretçi şeklinde hesaplanır.

Hedeflenen bir e-kitabı indirmek, bülteninize kaydolmak, videonuzdaki "Oynat" ı tıklamak, form doldurtmak vb. aktivite olabilir.

Dönüşüm oranları, içeriğinizin hedef kitlenizle ne kadar alakalı olduğunu gösterir. Dönüşüm oranını hesaplamak istiyorsanız, harekete geçirici mesaj bağlantınızın izlenebilir olduğundan emin olmalısınız. Bunu Bitly gibi ücretsiz, çevrimiçi bir URL kısaltıcı kullanarak yapabilirsiniz. Ardından, sayfanızın aldığı tıklama ve dönüşüm sayısını belirlemek için kampanyanızı analiz etmeniz gerekir. Unutmayın, dönüşüm oranı site trafiğiniz yüksek olsa bile düşük olabilir.

10- Click Trough Rate (CTR)

Click Trough Rate (CTR) kişilerin yayınınızdaki Call to Action (CTA) ifadesi bağlantısını ne sıklıkta tıkladığı ile alakalıdır. CTR; içeriğe veya reklama tıklayan kullanıcıların, reklamı görüntüleyen kullanıcılara oranıdır. Toplam tıklanma/toplam görüntülenme şeklinde hesaplanır. Örneğin, bir reklam 100.000 kişi tarafından görüntülenip, 1000 kişi tarafından tıklanıyorsa, bu reklamın “Tıklanma oranı” %1′dir.

1000/ 100000 = 0.01 = %1

CTR, paylaşımlar, beğeniler, yorumlar ile karıştırılmamalıdır, CTR ziyaretçiyi ek içeriğe getiren bir bağlantıya bağlıdır. CTR’i sık sık ve doğru bir şekilde izlemek, teklifinizin hedef kitleye ne kadar çekici olduğu konusunda sizi yönlendirecektir.

Hootsuite

Yukarıdaki metrikler, markanızı sosyal medyada nasıl geliştireceğiniz konusunda sizlere yardımcı olacak. Bu metrikler aynı zamanda sosyal medya kanalınızın nasıl performans gösterdiğine ve hedef kitleniz tarafından nasıl algılandığınıza dair size ipucu verebilir ve sosyal medya stratejinizi geliştirmek için size fırsat sunar.

Sosyal medyada stratejiniz kapsamında hangi metrikleri takip ediyorsunuz?

Kaynak: Hubspot

Twitter’a Abonelik Sistemi Geliyor
Twitter’a Abonelik Sistemi Geliyor

Twitter‘ın varolduğundan beri sahip olduğu yüksek miktardaki kullanıcı sayısına rağmen elde ettiği trafiği gelire dönüştürmekte zorlandığı bir gerçek. Ve bu durum, şirketin ikinci çeyrek kazançlarında da kendini gösterdi. Dün ikinci […]

comment 0
share
Etiketler
facebook featured Instagram sosyal medya platformları TikTok twitter Youtube

Nielsen’e Göre, Salgın Döneminde TV ile İlgili Tweet’lerin Sayısı Hızla Arttı

Serdar Altan / 28 Nisan 2020
facebook twitter
Nielsen’e Göre, Salgın Döneminde TV ile İlgili Tweet’lerin Sayısı Hızla Arttı

Nielsen'in yaptığı bir araştırmaya göre, 1 Mart ile 15 Nisan arasında televizyonla ilgili olarak atılan tweet'ler, geçtiğimiz yılın aynı dönemiyle karşılaştırıldığında, neredeyse her kategoride yükseliş gösterdi. Ayrıca Adweek'in haberine göre, araştırma şirketi, Covid-19 ya da corona virüsten bahseden televizyon yayınları ile ilgili tweet'lerin sayısının mart ayında, ocak ayına göre 40 kat arttığını keşfetti.

Nielsen Sosyal İçerik Derecelendirmeleri'ne göre, çocuk ve aile filmleri ile ilgili sosyal etkileşimler, bu zaman dilimi içerisinde %588 oranında artış gösterdi. Bu kategoriyi İspanyol sohbetleri ve haberleri (%71), yayın servisleri (%52), prime time sohbetleri ve haberleri (%17) ve eğlence dizileri ve filmler (%2) takip etti.

https://pazarlamasyon.com/markalar-bu-kriz-doneminde-nasil-pazarlama-yapmalilar/

Bununla birlikte dünyanın pek çok ülkesinde bir aydan uzun bir süredir spor müsabakaları gerçekleşmiyor ve bundan dolayı da televizyonda canlı spor yayını yapılmıyor. Peki bu durum, spor severleri hedefleyen markalar için ne anlama geliyor? Nielsen bununla ilgili şunları ifade ediyor:

"Şimdi markaların doğru kitleleri bulması, doğru tonu belirlemesi ve gelecek için hazırlanması her zamankinden daha önemlidir. Spor ağırlıklı ağlar ve reklam verenler, diğer televizyon programlarında uyumlu kitleler bulma ve televizyon tüketimindeki son artışların hızına ulaşma fırsatına sahiptirler. Sosyal televizyon izleyicilerindeki bu çakışma, sosyal spor tutkunlarının neler izlediklerini ve konuştuklarını belirlemenin ve takip etmenin bir yoludur."

Bunların yanı sıra Nielsen, spor ağları ve markalarının, canlı spor içeriğinin yokluğunda reklamların nereye yerleştirileceğini belirlemek için spor tutkunları ve diğer televizyon programları arasındaki sosyal yakınlık verilerinin ayak izine bakabileceklerini belirtiyor. Araştırma şirketinin belirttiğine göre, bu veriler, pazarlamacılara ve markalara, televizyon hakkında sosyal medyada sergilenen davranışlara dayalı, daha hassas bir şekilde ayarlanmış reklam stratejileri hakkında bilgi verir.

Instagram İçerik Üreticileri, Rozetler ile Gelir Elde Edebilecekler
Instagram İçerik Üreticileri, Rozetler ile Gelir Elde Edebilecekler

Instagram, Canlı Yayın’da Rozetler’in, aralarında Türkiye’nin de bulunduğu birçok ülkede 50 bini aşkın içerik üreticisinin kullanımına sunulduğunu açıkladı. Canlı Yayın’da Rozetler, içerik üreticilerine takipçileriyle daha derin bir etkileşim kurarken gelir […]

comment 0
share
Etiketler
facebook featured Instagram sosyal medya platformları TikTok twitter Youtube
Bültenimize Kaydolun
Prime Dünyasını Keşfet
Üye ol, Ayrıcalıklardan Yararlan
KEŞFET
Size haftada 2 kez en değerli gelişmeleri ücretsiz göndermek istiyoruz.
Haftalık bültenimize ücretsiz üye olun.

pazarlamasyon

Dijital nesile sunduğu kaliteli içerikler sayesinde sektörün en çok okunan online kaynağı olan Pazarlamasyon, pazarlamanın tüm bileşenleri, iş dünyası ve dijital dönüşüm konularında özgün ve fayda odaklı içerikler sunuyor.

facebook twitter instagram linked-in
  • Prime’ı Keşfet
  • İletişim
  • Hakkında
Ücretsiz Abonelik
  • Pazarlamasyon TV
  • Prime’ı Keşfet
  • Akademi
  • Kariyer
  • Marketing Meetup
  • Prime Üye Girişi
Created with Sketch.
×

Prime Giriş

Şifremi Unuttum

Şifreni mi unuttun?
| Giriş’e geri dön