Popeyes, McDonald’s’ın URL Adresine Çok Benzeyen Alan Adlarını Satın Alarak Eğlendi

Geçtiğimiz günlerde sosyal medyada çok popüler olan fast food devlerinin birbirleri ile rekabeti esprili bir dille anlattığı görselleri sizlerle paylaşmıştık. Birbirleriyle rekabet etmekten kaçınmayan isimlerden biri olan Popeyes bu kez de McDonald’s ile uğraşıyor.
McDonald’s müşterileri için hazırladığı chicken burger’e özel bir web sitesi oluşturdu ve ürünün ön izlenmesini bu site üzerinden paylaştı. Aynı zamanda 5 ABD doları karşılığında, müşterilere yeni menüyü erken tadına bakma, özel bir kapüşonlu üst ve yapımcı Tay Keith’in sandviç temalı bir film müziği içeren vinil plak sözü verildi.
Popeyes ise bu durumdan faydalanarak eğlenceli bir yolla McDonald’s ile dalga geçti. McDonald’s’ın oluşturduğu web sitesinin yanlış kullanıma çok açık olması sebebiyle, Popeyes bu siteye en yakın alternatif 50 alan adını satın aldı. Müşterilerine ise bu sitelere giren ilk 10.000 müşteriye kod vereceklerini ve bu kod ile ücretsiz Popeyes tavuklu sandviç alabileceklerini duyurdu.
Lokoing for a chicken dorp? We gt yall. Splel the stie wrnog to get a free chicken sndwihc. pic.twitter.com/KswgrAPh9D
— Popeyes Chicken (@PopeyesChicken) February 18, 2021
Siz bu eğlenceli rekabet hakkında ne düşünüyorsunuz? Markaların birbirleriyle içinde bulundukları bu eğlenceli rekabette hangi taraf olmayı tercih ediyorsunuz?
Turizm ve Ulaşımda Tüketiciye Cevap Veren Dijital Pazarlama Stratejileri Kazandıracak

Zeo Agency, 2019 ve 2020 yıllarının 2. çeyrek dönemlerini kıyaslayan Turizm ve Ulaşım Sektörü Dijital Pazarlama Raporu’nu yayınladı. Markaların pazar paylarındaki değişimi ve kullanıcı davranışlarındaki dinamik hareketleri derinlemesine inceleyen raporda […]
Reader Interactions
Bir cevap yazın Cevabı iptal et
Burger King Tayland’dan Sevgililer Günü’ne Özel Pembe ve Siyah Burgerler

Haftanın Gündemi 2020/14

Pazarlama, marka ve reklam dünyasında, ulusal ve global çapta yankı bulan tüm gelişmeleri yorumladığımız Haftanın Gündemi’nde bu hafta Aysun Karabıyık konuğumuzdu. 11-18 Mayıs arasında yaşanan gelişmeleri Haftanın Gündemi’ni bir süre […]
TikTok, Dünya Yaban Hayatı Günü’nde Afrika’daki Yaban Hayatın Korunmasına Dikkat Çekiyor

Häagen-Dazs, Dondurmasını Saklamak İsteyenler İçin Bir Ambalaj Tasarladı

Daha önce pek çok defa aile üyeleri ya da arkadaşlar tarafından çalınabilecek kadar cazip olan gıda ürünlerini saklamaya yönelik ambalaj tasarımlarının hayata geçirildiğine şahit olmuştuk. Tabii bu kampanyalardaki asıl amaç, […]
Sosyal Medyada Mutlaka Takip Etmeniz Gereken 10 Metrik

Her pazarlamacı sosyal medya metriklerinin işletme için oldukça önemli olduğunu bilir. Fakat genelde işletmeye uygun metrikleri belirlemek, analiz etmek ve bunlara göre hareket etmek için pek de zamanı olmaz. Uzun lafın kısası, teoride desteklediğimiz bildiğimiz şeyleri bazen limitli zaman ve günlük yoğun akıştan dolayı pratiğe dökemeyebiliriz.
Bu doğrultuda sizler için Hubspot blog yazısını derleyerek, sürekli takip edilmesi gereken sosyal medya metriklerinin bir listesini yaptık. Keyifli okumalar.
1- Audience Growth Rate
Bu metriği ölçmek için öncelikle bir raporlama dönemi seçin. Ardından, yeni takipçilerinizi belirli bir süre boyunca hesaplamanız gerekiyor. Bundan sonra da, yeni takipçilerinizi toplam takipçilerinizle bölerseniz audience growth rate’i hesaplamış olursunuz.

2- Social Share of Voice (SSoV)
Markanız hakkında sosyal medya kanallarında kaç kişi konuşuyor? Social Share of Voice verileri ölçmenize ve markanızın sosyal medyada ne kadar görünür olduğunu görmenize yardımcı olacak.

Bu metriği hesaplarken sosyal medya analiz araçlarınız size yardımcı olabilir. Ardından, Sprout Social gibi bir çevrimiçi sosyal medya aracıyla rakiplerin durumu hakkında fikir edinebilirsiniz.

3- Keywords (Anahtar Kelimeler)
Anahtar kelimeler, arama motorlarının ziyaretçilerin aradıklarına göre belirlenen ve hedeflenen kelimelerdir. Anahtar kelimeler kullanarak, içeriğinizi arama motorlarında daha üst sıralarda tutabilir ve sitenizi optimize edebilirsiniz. Anahtar kelimeleri Google Analytics veya SEMrush gibi sosyal medya analiz yazılımı kullanarak izleyebilirsiniz.
4- Customer Response Rate
Müşteriler markalarla sosyal medya aracılığıyla iletişim kurmayı çok seviyor. The Manifest tarafından yapılan bir anket sonucunda, katılımcıların % 96'sının sosyal medyada takip ettikleri markalarla ilgilendiğini görülmektedir. Potansiyel müşteriler, müşteri hizmetleri ekibinize hangi kanal sorular soruyorlarsa, bunların cevaplandırmış olduğuna ve sosyal medyada mümkün olduğu kadar takipçilerinizle etkileşime geçtiğinizden emin olun.

5- Customer Satisfaction Score (CSAT)
Bu metrik insanların ürününüzle ne kadar memnun olduklarını ölçen bir metriktir. Genellikle, CSAT puanı bir basit sorunun sonucu olarak karşımıza çıkar. Örneğin; “Bu üründen genel memnuniyetinizi nasıl tarif edersiniz? “ sorusu içinde müşterilerden , memnuniyetlerini, sayısal olarak (örneğin 1-10) veya duygusal bir ölçekte (örneğin, Zayıf, Adil, İyi, Harika, Mükemmel) derecelendirmeleri istenir.
CSAT, müşterilerin markanız hakkında neler hissettiğini anlamak için oldukça pratik bir yol, çünkü metrik özellikle sosyal medyada net sonuçlar veriyor ve yönetimi de oldukça kolay.

6-Return of Investment (ROI) Datası
Bu metrik görmeye her zaman can attığınız bir metriktir. Yatırım getirisi, yaptığınız yatırımın size geri dönüşünün nasıl olacağını gösteren bir çeşit veridir. ROI'nin amacı yaptığınız yatırımın size ne kadar getirisi olacağını, yatırımın sürdürülmesi gerekip gerekmediğini göstermektir. Şirketinize ve sektörünüze bağlı olarak, yatırım getirisi büyük ölçüde farklılık gösterebilir.
Örneğin, muhtemelen ister bir çalışan ister işletme sahibi olun sosyal medyada harcadığınız zamanın ve paranın müşteriye mi, satışa mı yoksa marka bilinirliğine mi dönüşdüğünü bilmek istersiniz.
Yatırım getirisi bir işletmeden diğerine farklılık gösterir ve hesaplamalar işletme hedeflerinize dayandığından, sabit bir formülü yoktur.
7- Channel Reports
Dijital ortamda yapılan tüm çalışmalarda olduğu gibi sosyal medyada raporlama yapmak, verileri takip etmek çok önemli bir konudur. Yapılan çalışmaların sonuçlarını görmek, analiz etmek ve gelecek planları hazırlamak için ancak düzenli raporlama yapmak gereklidir.
Sosyal medya, her ne kadar hala direk satış kanalı olarak kabul edilmese de yapılan paylaşımlar ve reklam çalışmaları ile satışlara önemli anlamda katkı sağlamaktadır.
Belirli periyotlar ile hazırlanacak sosyal medya raporları ile yapılan tüm sosyal medya çalışmalardan elde edilen sonuçlar değerlendirilir. Böylece stratejinizi nereye ve nasıl odaklayacağınızı iyi bilirsiniz. Sosyal medya kanal performansı ve takipçi sayısı hakkında bir düzenli güncellemeye ihtiyacınız varsa, denetim yapan bir sosyal medya analizi aracı kullanmayı düşünebilirsiniz.
8- Virality Rate
Sosyal medyada takip edilmesi gereken metrikleri sıraladığımızda Virality Rate’i kesinlikle pas geçmemeliyiz. Bir raporlama dönemi viral olmuş bir çalışma mı içeriyor, o halde viral olmuş gönderiniz için aşağıdaki hesaplamayı uygulayabilir ve bu metriği hesaplayabilirsiniz.

9- Conversion Rate
Dönüşüm oranınız, web sitenize gelen ve istediğiniz işlemi yapan ziyaretçi sayısı ile hesaplanan bir metriktir. Reklam veren tarafından önceden belirlenen aktiviteyi gerçekleştiren ziyaretçilerin, dış reklama tıklayarak siteye gelen tüm ziyaretçilere yüzdesel oranıdır. Toplam dönüşüm(/) toplam ziyaretçi şeklinde hesaplanır.
Hedeflenen bir e-kitabı indirmek, bülteninize kaydolmak, videonuzdaki "Oynat" ı tıklamak, form doldurtmak vb. aktivite olabilir.
Dönüşüm oranları, içeriğinizin hedef kitlenizle ne kadar alakalı olduğunu gösterir. Dönüşüm oranını hesaplamak istiyorsanız, harekete geçirici mesaj bağlantınızın izlenebilir olduğundan emin olmalısınız. Bunu Bitly gibi ücretsiz, çevrimiçi bir URL kısaltıcı kullanarak yapabilirsiniz. Ardından, sayfanızın aldığı tıklama ve dönüşüm sayısını belirlemek için kampanyanızı analiz etmeniz gerekir. Unutmayın, dönüşüm oranı site trafiğiniz yüksek olsa bile düşük olabilir.
10- Click Trough Rate (CTR)
Click Trough Rate (CTR) kişilerin yayınınızdaki Call to Action (CTA) ifadesi bağlantısını ne sıklıkta tıkladığı ile alakalıdır. CTR; içeriğe veya reklama tıklayan kullanıcıların, reklamı görüntüleyen kullanıcılara oranıdır. Toplam tıklanma/toplam görüntülenme şeklinde hesaplanır. Örneğin, bir reklam 100.000 kişi tarafından görüntülenip, 1000 kişi tarafından tıklanıyorsa, bu reklamın “Tıklanma oranı” %1′dir.
1000/ 100000 = 0.01 = %1
CTR, paylaşımlar, beğeniler, yorumlar ile karıştırılmamalıdır, CTR ziyaretçiyi ek içeriğe getiren bir bağlantıya bağlıdır. CTR’i sık sık ve doğru bir şekilde izlemek, teklifinizin hedef kitleye ne kadar çekici olduğu konusunda sizi yönlendirecektir.

Yukarıdaki metrikler, markanızı sosyal medyada nasıl geliştireceğiniz konusunda sizlere yardımcı olacak. Bu metrikler aynı zamanda sosyal medya kanalınızın nasıl performans gösterdiğine ve hedef kitleniz tarafından nasıl algılandığınıza dair size ipucu verebilir ve sosyal medya stratejinizi geliştirmek için size fırsat sunar.
Sosyal medyada stratejiniz kapsamında hangi metrikleri takip ediyorsunuz?
Kaynak: Hubspot
Instagram, Teşekkür Etiketli Hikayeleri Öne Çıkarıyor

Sosyal medya platformu Instagram, geçtiğimiz hafta hikayeler kısmına “Thank You Hour” adlı yeni bir etiket ekledi ve bu etiket, Türkiye için “Her Gün Teşekkürler” olarak adlandırıldı. Bununla birlikte sosyal medya […]