Plague Inc. Oyuncu Sayısı Koronavirüs Yayıldıkça Artıyor

Ndemic Creations tarafından geliştirilen ve 2012'de piyasaya sürülen strateji oyunu Plague Inc., koronavirüsün yayılmasıyla gittikçe popüler olmaya başladı.

4000'den fazla insanı enfekte eden ve virüsü kapmış hastaları yavaşlama belirtisi olmadan öldürülen koronavirüs salgınının bir oyunun popüler olmasını sağlayacağı aklınıza gelir miydi? Tamam nüfus faktörü bir yana, bunca paniğin içinde oyunun en çok indirildiği ülkenin Çin olması kulağa oldukça şaşırtıcı geliyor.

Plague Inc. strateji oyununda oyunculardan beklenen tüm dünyayı etkisi altına alabilecek güçte bir virüs geliştirmeleri. Virüsün yayılmasıyla beraber salgın oyunu Plague Inc. iOS’ta en çok indirilen oyun uygulamaları arasında yerini aldı.

İndirme verileri o kadar bir önceki döneme göre o kadar büyüktü ki oyun geliştiricisi Ndemic Creations gelen bu yoğun ilgi sonrası salgın oyunu Plague Inc.'in hastalığın yayılmasını engellemek için bilimsel bir araç olmadığını hatırlatma gereği duydu. Ndemic Creations oyunu indirip oynayan oyuncular için açıklamasında “Oyunu özellikle gerçekçi ve bilgilendirici olacak şekilde tasarladık, ciddi gerçek dünya sorunlarını sansasyonel hale getirmedik. Ancak, Plague Inc.'in bilimsel bir model değil bir oyun olduğunu ve mevcut koronavirüs salgınının çok sayıda insanı etkileyen çok gerçek bir durum olduğunu lütfen unutmayın. Her zaman oyuncuların bilgilerini doğrudan yerel ve küresel sağlık yetkililerinden almasını öneriyoruz. " dedi.

https://twitter.com/lewismackenz8/status/1221737957436076033?s=20

Salgın sonrası kullanıcılarında fark yaratan şekilde artış olması Plague Inc.’ın ilk kez karşılaştığı bir durum değil. Piyasaya ilk kez 2012'de sürülen, Ndemic Creations salgın merkezli strateji oyunu Plague Inc. ne zaman bir gerçek hastalık salgını olsa oyuncu sayısında artış gösteriyor. Hatta her seferinde bu yoğun ilgi sonrası Plague Inc.'in web sitesi gelen trafiği kaldıramaz hale geliyor. Sunucuları bu yoğun ilgiye cevap veremiyor.

Abacus, Plague Inc.'in yakın zaman önce Çin’de ücretli iOS indirmeleri ve ücretsiz uygulamalar dahil edildiğinde beşinci olduğunu paylaştı. SensorTower ise, oyunun 21 Ocak'ta grafiğin en üstünde yer aldığını ve yerini koruduğunu paylaştı. SteamCharts da son 30 gün içinde Plague Inc.’ in küresel olarak oyuncularında yüzde 169 artış olduğunu paylaştı.

Hakkında son zamanlarda sıkça yazılıp çizilen korona virüs ilk olarak Çin’in Wuhan eyaletinde ortaya çıktı. Sıfır noktası olarak Wuhan - Çin’den sonra yaklaşık 15 ülkeye yayıldı ve 100 kişinin hayatını kaybetmesine sebep oldu. Sıkı bir Twitter takipçisiyseniz virüsün etkilerinin basında yayınlanan haberlerden daha da ciddi bir boyutta olduğunu anlayabilirsiniz.

https://twitter.com/NdemicCreations/status/1220737944018964480?s=20

Peki, Plague Inc. oyunu geliştiricileri tam da salgının yayıldığı zamanlarda ne yapıyor dersiniz? Salgın sırasında Plague Inc.'in ücretsiz versiyonunu da sunuyor.

Özellikle salgın bölgesindeki insanlar başta olmak üzere bunu merak eden ve bulaşıcı hastalıklar hakkında daha fazla bilgi edinmek isteyen dolu insan oluyor. Plague Inc.’in bu konuda rol oynayabileceği ve bulaşıcı hastalıkların nasıl yayılabileceğine akıllıca bir bakış sunabileceği düşünülüyor. Dolayısıyla oyuncular dışında da umut arayan bir kitle de oyunu indiriyor ve belki de daha fazlasına ulaşmak için oyun içinde ücretli kısımları da indiriyor.

Oyun geliştiricileri ise koronavirüs hakkında bilgi almaları için insanların mutlaka Dünya Sağlık Örgütü’nün ilgili sayfasını incelemesi gerektiğini söylüyor.

Siz oyun geliştiricilerinin salgın esnasında eş zamanlı izlediği bu yol halkında ne düşünüyorsunuz? Fırsattan istifade mi dersiniz?

Kaynak: Mashable

Kariyer
Sosyal Medyayı Kadınlar mı, Erkekler mi Daha Etkin Kullanıyor?

Geçtiğimiz günlerde onuncu yılını tamamlayan Facebook’un  bugün 1,23 milyar aylık aktif kullanıcısı mevcut. Dünya çapında 37 ofis ve 6 binden fazla da [...]

Bunlar İlginizi Çekebilir