• Pazarlamasyon TV
  • Pazarlamasyon Dergi
  • Etkinlikler
  • Trend Raporları
  • Akademi
  • Kariyer
  • Prime
Created with Sketch.
  • Marketing Meetup
  • MarTech Awards
  • The Hammers Awards
  • Tech Brands 2020
Prime'a Giriş Yap Prime'a Kayıt Ol
  • Pazarlamasyon TV
  • Prime’ı Keşfet
  • Akademi
  • Pazarlamasyon Dergi
  • Kariyer
  • İlan Ver
facebook twitter linkedin whatsapp mail

Facebook, Clubhouse’a Rakip Olabilir

Ayşe Göl / 11 Şubat 2021
facebook twitter

Facebook, hızla popülerlik kazanan yeni sosyal medya uygulaması Clubhouse’a rakip olabilir. The New York Times’ın haberine göre sosyal medya devi, Clubhouse benzeri bir uygulama üzerinde çalışıyor.

Sesli sohbet odaları içeren ve son günlerde oldukça revaçta olan Clubhouse’a üye olmak için, bir süre beklemek ya da hali hazırda üye olan birinden davet almak gerekiyor. Uygulama bu özelliği ile daha “exclusive” bir yapı sunuyor denebilir.

Clubhouse Çin’de Yasaklandı

Facebook’un CEO’su Mark Zuckerberg’ün, Clubhouse’ta sanal ve artırılmış gerçekliğin geleceği hakkındaki bir sohbet odasına katılmasından birkaç gün sonra, Facebook’un Clubhouse benzeri bir uygulama üzerinde çalıştığı haberi geldi. Facebook resmi olarak haberi doğrulamadı. Ancak geçmişte Snapchat benzeri Hikayeler’i ve TikTok benzeri Reels’i Instagram’a entegre ettiği düşünüldüğünde, Clubhouse benzeri bir özellik ya da uygulama Facebook  için çok uzak bir ihtimal gibi görünmüyor.

Clubhouse’da Neler Oluyor: E-ticaretin ve Perakendenin Geleceği

Clubhouse’un potansiyel rakipleri arasında Twitter da var. Şimdilik beta sürümünde olan Spaces adlı bir uygulama üzerinde çalışan Twitter, geçtiğimiz haftalarda podcast uygulaması Breaker’ı satın almıştı. Facebook ve Twitter’ın hamleleriyle mevcut ve potansiyel sesli sohbet uygulamaları arasındaki rekabet kızışacak gibi görünüyor. Kullanıcıların bu yeni akıma gösterecekleri reaksiyon da rekabetin yönünü belirleyen etkenlerden biri olacak.

MSCHF, TikTok’ta Markalara Saldıranlara Ödeme Yapıyor
MSCHF, TikTok’ta Markalara Saldıranlara Ödeme Yapıyor

ABD’deki bir grup kreatif ajans çalışanının oluşturduğu MSCHF adlı grup, “Card V Card” gibi oyunları ve medikal borçları sanat eserine dönüştürüp satmak gibi kapitalizmi aşağılayan eylemleriyle uzun zamandır kendinden söz […]

comment 0
share
Etiketler
Clubhouse facebook sesli sohbet uygulamaları twitter

Reader Interactions

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Artık Facebook’a Bağlı Olmadan Instagram’da Reklam Verilebilecek

Pazarlamasyon / 23 Haziran 2020
facebook twitter
Artık Facebook’a Bağlı Olmadan Instagram’da Reklam Verilebilecek

Instagram, küçük işletmelerin artık bir Facebook hesabına bağlı olmadan Instagram üzerinden reklam verebileceğini açıkladı. Instagram, bu yeni özellik ile henüz bir Facebook hesabı olmayan küçük işletmelerin Instagram üzerinden kolayca reklam verebilmesine yardımcı olmayı amaçlıyor.

Facebook Reklam Yöneticisi gibi Facebook uygulamalarında reklam verirken daha fazla esneklik ve kontrol sağlayan araçları kullanabilmek adına işletmelerin Instagram hesaplarını bir Facebook hesabına bağlamasını önermeye devam eden şirket, bu özelliği yalnızca Instagram hesabı olan ancak henüz bir Facebook hesabı olmayan işletmelerin kullanımına sunuyor.

Öncelikle ABD ve Türkiye’de kullanıma sunulan özellik gelecek aylarda birçok ülkenin kullanımına açılacak.

TikTok’ta İnsan Kaçakçılığına İlişkin Bir Video Yayınlandı
TikTok’ta İnsan Kaçakçılığına İlişkin Bir Video Yayınlandı

Dünyada 800 milyon kullanıcıya sahip sosyal medya devi TikTok’ta bir kullanıcı tarafından skandal bir video yayınlandı. Video, insan kaçakçılığına dair görüntüler ve reklam içeriyor. Suriye’den Lübnan’a insan kaçakçılığı yapan bir […]

comment 0
share
Etiketler
Clubhouse facebook sesli sohbet uygulamaları twitter

Sosyal Medyada Mutlaka Takip Etmeniz Gereken 10 Metrik

Tümay Ulutaş Ertuğrul / 22 Mayıs 2020
facebook twitter
Sosyal Medyada  Mutlaka Takip Etmeniz Gereken 10 Metrik

Her pazarlamacı sosyal medya metriklerinin işletme için oldukça önemli olduğunu bilir. Fakat genelde işletmeye uygun metrikleri belirlemek, analiz etmek ve bunlara göre hareket etmek için pek de zamanı olmaz. Uzun lafın kısası, teoride desteklediğimiz bildiğimiz şeyleri bazen limitli zaman ve günlük yoğun akıştan dolayı pratiğe dökemeyebiliriz.

Bu doğrultuda sizler için Hubspot blog yazısını derleyerek, sürekli takip edilmesi gereken sosyal medya metriklerinin bir listesini yaptık. Keyifli okumalar.

1- Audience Growth Rate

Bu metriği ölçmek için öncelikle bir raporlama dönemi seçin. Ardından, yeni takipçilerinizi belirli bir süre boyunca hesaplamanız gerekiyor. Bundan sonra da, yeni takipçilerinizi toplam takipçilerinizle bölerseniz audience growth rate’i hesaplamış olursunuz.

Hootsuite

2- Social Share of Voice (SSoV)

Markanız hakkında sosyal medya kanallarında kaç kişi konuşuyor? Social Share of Voice verileri ölçmenize ve markanızın sosyal medyada ne kadar görünür olduğunu görmenize yardımcı olacak.

Hubspot

Bu metriği hesaplarken sosyal medya analiz araçlarınız size yardımcı olabilir. Ardından, Sprout Social gibi bir çevrimiçi sosyal medya aracıyla rakiplerin durumu hakkında fikir edinebilirsiniz.

Hootsuite

3- Keywords (Anahtar Kelimeler)

Anahtar kelimeler, arama motorlarının ziyaretçilerin aradıklarına göre belirlenen ve hedeflenen kelimelerdir. Anahtar kelimeler kullanarak, içeriğinizi arama motorlarında daha üst sıralarda tutabilir ve sitenizi optimize edebilirsiniz. Anahtar kelimeleri Google Analytics veya SEMrush gibi sosyal medya analiz yazılımı kullanarak izleyebilirsiniz.

4- Customer Response Rate

Müşteriler markalarla sosyal medya aracılığıyla iletişim kurmayı çok seviyor. The Manifest tarafından yapılan bir anket sonucunda, katılımcıların % 96'sının sosyal medyada takip ettikleri markalarla ilgilendiğini görülmektedir. Potansiyel müşteriler, müşteri hizmetleri ekibinize hangi kanal sorular soruyorlarsa, bunların cevaplandırmış olduğuna ve sosyal medyada mümkün olduğu kadar takipçilerinizle etkileşime geçtiğinizden emin olun.

5- Customer Satisfaction Score (CSAT)

Bu metrik insanların ürününüzle ne kadar memnun olduklarını ölçen bir metriktir. Genellikle, CSAT puanı bir basit sorunun sonucu olarak karşımıza çıkar. Örneğin; “Bu üründen genel memnuniyetinizi nasıl tarif edersiniz? “ sorusu içinde müşterilerden , memnuniyetlerini, sayısal olarak (örneğin 1-10) veya duygusal bir ölçekte (örneğin, Zayıf, Adil, İyi, Harika, Mükemmel) derecelendirmeleri istenir.

CSAT, müşterilerin markanız hakkında neler hissettiğini anlamak için oldukça pratik bir yol, çünkü metrik özellikle sosyal medyada net sonuçlar veriyor ve yönetimi de oldukça kolay.

Hootsuite

6-Return of Investment (ROI) Datası

Bu metrik görmeye her zaman can attığınız bir metriktir. Yatırım getirisi, yaptığınız yatırımın size geri dönüşünün nasıl olacağını gösteren bir çeşit veridir. ROI'nin amacı yaptığınız yatırımın size ne kadar getirisi olacağını, yatırımın sürdürülmesi gerekip gerekmediğini göstermektir. Şirketinize ve sektörünüze bağlı olarak, yatırım getirisi büyük ölçüde farklılık gösterebilir.

Örneğin, muhtemelen ister bir çalışan ister işletme sahibi olun sosyal medyada harcadığınız zamanın ve paranın müşteriye mi, satışa mı yoksa marka bilinirliğine mi dönüşdüğünü bilmek istersiniz.

Yatırım getirisi bir işletmeden diğerine farklılık gösterir ve hesaplamalar işletme hedeflerinize dayandığından, sabit bir formülü yoktur.

7- Channel Reports

Dijital ortamda yapılan tüm çalışmalarda olduğu gibi sosyal medyada raporlama yapmak, verileri takip etmek çok önemli bir konudur. Yapılan çalışmaların sonuçlarını görmek, analiz etmek ve gelecek planları hazırlamak için ancak düzenli raporlama yapmak gereklidir.

Sosyal medya, her ne kadar hala direk satış kanalı olarak kabul edilmese de yapılan paylaşımlar ve reklam çalışmaları ile satışlara önemli anlamda katkı sağlamaktadır.

Belirli periyotlar ile hazırlanacak sosyal medya raporları ile yapılan tüm sosyal medya çalışmalardan elde edilen sonuçlar değerlendirilir. Böylece stratejinizi nereye ve nasıl odaklayacağınızı iyi bilirsiniz. Sosyal medya kanal performansı ve takipçi sayısı hakkında bir düzenli güncellemeye ihtiyacınız varsa, denetim yapan bir sosyal medya analizi aracı kullanmayı düşünebilirsiniz.

8- Virality Rate

Sosyal medyada takip edilmesi gereken metrikleri sıraladığımızda Virality Rate’i kesinlikle pas geçmemeliyiz. Bir raporlama dönemi viral olmuş bir çalışma mı içeriyor, o halde viral olmuş gönderiniz için aşağıdaki hesaplamayı uygulayabilir ve bu metriği hesaplayabilirsiniz.

Hootsuite

9- Conversion Rate

Dönüşüm oranınız, web sitenize gelen ve istediğiniz işlemi yapan ziyaretçi sayısı ile hesaplanan bir metriktir. Reklam veren tarafından önceden belirlenen aktiviteyi gerçekleştiren ziyaretçilerin, dış reklama tıklayarak siteye gelen tüm ziyaretçilere yüzdesel oranıdır. Toplam dönüşüm(/) toplam ziyaretçi şeklinde hesaplanır.

Hedeflenen bir e-kitabı indirmek, bülteninize kaydolmak, videonuzdaki "Oynat" ı tıklamak, form doldurtmak vb. aktivite olabilir.

Dönüşüm oranları, içeriğinizin hedef kitlenizle ne kadar alakalı olduğunu gösterir. Dönüşüm oranını hesaplamak istiyorsanız, harekete geçirici mesaj bağlantınızın izlenebilir olduğundan emin olmalısınız. Bunu Bitly gibi ücretsiz, çevrimiçi bir URL kısaltıcı kullanarak yapabilirsiniz. Ardından, sayfanızın aldığı tıklama ve dönüşüm sayısını belirlemek için kampanyanızı analiz etmeniz gerekir. Unutmayın, dönüşüm oranı site trafiğiniz yüksek olsa bile düşük olabilir.

10- Click Trough Rate (CTR)

Click Trough Rate (CTR) kişilerin yayınınızdaki Call to Action (CTA) ifadesi bağlantısını ne sıklıkta tıkladığı ile alakalıdır. CTR; içeriğe veya reklama tıklayan kullanıcıların, reklamı görüntüleyen kullanıcılara oranıdır. Toplam tıklanma/toplam görüntülenme şeklinde hesaplanır. Örneğin, bir reklam 100.000 kişi tarafından görüntülenip, 1000 kişi tarafından tıklanıyorsa, bu reklamın “Tıklanma oranı” %1′dir.

1000/ 100000 = 0.01 = %1

CTR, paylaşımlar, beğeniler, yorumlar ile karıştırılmamalıdır, CTR ziyaretçiyi ek içeriğe getiren bir bağlantıya bağlıdır. CTR’i sık sık ve doğru bir şekilde izlemek, teklifinizin hedef kitleye ne kadar çekici olduğu konusunda sizi yönlendirecektir.

Hootsuite

Yukarıdaki metrikler, markanızı sosyal medyada nasıl geliştireceğiniz konusunda sizlere yardımcı olacak. Bu metrikler aynı zamanda sosyal medya kanalınızın nasıl performans gösterdiğine ve hedef kitleniz tarafından nasıl algılandığınıza dair size ipucu verebilir ve sosyal medya stratejinizi geliştirmek için size fırsat sunar.

Sosyal medyada stratejiniz kapsamında hangi metrikleri takip ediyorsunuz?

Kaynak: Hubspot

Facebook, Çocuklar için Yeni Bir Instagram Sürümü Geliştiriyor
Facebook, Çocuklar için Yeni Bir Instagram Sürümü Geliştiriyor

Sosyal medyanın doğru kullanılmadığı zamanlar insanlar ve özellikle çocuklar için tehlikeli bir durum olabileceğini hepimiz biliyoruz. Son dönemlerde ise bazı sosyal medya platformları bu tehlikeyi en aza indirmek için bazı […]

comment 0
share
Etiketler
Clubhouse facebook sesli sohbet uygulamaları twitter

Covid-19 Sosyal Medya Alışkanlıklarımızı Nasıl Değiştirdi?

Cemre Üçhisarlı / 03 Haziran 2020
facebook twitter
Covid-19 Sosyal Medya Alışkanlıklarımızı Nasıl Değiştirdi?

Covid-19 sürecinde tüm dünya daha önce alışık olmadığımız bir düzende yaşamaya ayak uydurmaya çalışırken, kişisel olarak her tercihimiz ve alışkanlığımız yeniden şekillenmeye devam ediyor. Sadece aktif sosyal yaşantılarımızdaki alışkanlıklarımız dışında, dijital dünyadan da beklentilerimiz tam anlamıyla bambaşka bir boyut kazanmış durumda. Özellikle sosyalleşmenin askıya alındığı bu dönemde, kullanıcıların sosyal medya kanallarından beklentisi sosyalleşmekten daha çok doğru bilgi almak yönünde değişiyor.

Sosyal medyayı neden kullanıyoruz?, Son 4 ay içerisinde neler değişti? Kullanıcıların beklentileri neler? gibi sorulara yanıt arayan AdColony, Türkiye’de 14-65 yaş arasındaki katılımcılarla gerçekleştirdiği “Covid-19 Döneminde Değişen Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıkları Araştırması” salgın sebebiyle kullanıcıların değişen beklentilerini gözler önüne seriyor.

Araştırmaya göre Türkiye’de izolasyonun başlamasıyla kullanıcıların %61’i sosyal medya kanallarında daha fazla vakit geçiriyor. Kullanıcıların %51’i sosyal medyayı güncel bilgilerden haberdar olmak için kullandıklarını belirtiyorlar. Markaların mesajlarını ve kampanyalarını dijitale hiç olmadığı kadar yoğunlaştırdığı bu dönemde, katılımcıların reklamlar özelinde en güvenilir buldukları sosyal medya kanalı %51 ile LinkedIn oluyor.

Katılımcıların %37’si gün içinde en az 30 dakika Linkedın’de geçirdiğini belirtirken, %30’u gün içinde LinkedIn’de yarım saatten daha fazla vakit geçiriyor.

AdColony EMEA&LATAM Genel Müdürü Volkan Biçer bu dönem değişen sosyal medya kullanım alışkanlıklarını yorumluyor. “ İçinde bulunduğumuz süreçte LinkedIn ülkemizdeki kullanıcılar için daha da önem kazandı. Hem güvenilir bilgiye ulaşmak hem de evden çalıştığımız bu dönemde çalıştıkları sektöre dair haberleri daha yakından takip edebilmek herkes için çok önemli bir hale geldi. Yaptığımız araştırmaya göre katılımcıların %57’si bir hafta içerisinde LinkedIn’de mutlaka 1 ila 3 arası post paylaşımı yapıyor.”

Her anımızı, iyisiyle kötüsüyle sosyal medya kanallarında yaşadığımız, haber kaynağımız olarak kullandığımız sosyal medya COVID-19 ile önemini daha da arttırmış olsa dahi, güvenilir bilgilere ulaşmak için ise doğru sosyal medya araçları kullanıcıların en çok önem verdiği nokta olmaya devam ediyor.

Araştırmanın tamamını buradan inceleyebilirsiniz.

Facebook, Çocuklar için Yeni Bir Instagram Sürümü Geliştiriyor
Facebook, Çocuklar için Yeni Bir Instagram Sürümü Geliştiriyor

Sosyal medyanın doğru kullanılmadığı zamanlar insanlar ve özellikle çocuklar için tehlikeli bir durum olabileceğini hepimiz biliyoruz. Son dönemlerde ise bazı sosyal medya platformları bu tehlikeyi en aza indirmek için bazı […]

comment 0
share
Etiketler
Clubhouse facebook sesli sohbet uygulamaları twitter
Bültenimize Kaydolun
Prime Dünyasını Keşfet
Üye ol, Ayrıcalıklardan Yararlan
KEŞFET
Size haftada 2 kez en değerli gelişmeleri ücretsiz göndermek istiyoruz.
Haftalık bültenimize ücretsiz üye olun.

pazarlamasyon

Dijital nesile sunduğu kaliteli içerikler sayesinde sektörün en çok okunan online kaynağı olan Pazarlamasyon, pazarlamanın tüm bileşenleri, iş dünyası ve dijital dönüşüm konularında özgün ve fayda odaklı içerikler sunuyor.

facebook twitter instagram linked-in
  • Prime’ı Keşfet
  • İletişim
  • Hakkında
Ücretsiz Abonelik
  • Pazarlamasyon TV
  • Prime’ı Keşfet
  • Akademi
  • Kariyer
  • Marketing Meetup
  • Prime Üye Girişi
Created with Sketch.
×

Prime Giriş

Şifremi Unuttum

Şifreni mi unuttun?
| Giriş’e geri dön